San Diego Camisi’ne Irkçı Saldırıda Üç Kişi Öldü, Saldırganlar İnternette Radikalleşmiş
ABD’nin Kaliforniya eyaletindeki San Diego İslam Merkezi, 18 Mayıs 2026 Pazartesi günü 17 ve 18 yaşlarındaki iki beyaz üstünlükçü gencin silahlı saldırısına uğradı. Ellerinde tüfek ve tabancalarla camiye yönelen saldırganlar, üç kişiyi öldürdü. Kullandıkları ateşli silahların, saldırganlardan birinin ebeveynine kayıtlı olduğu belirtildi. Güvenlik görevlisinin karşılık vermesiyle yaralanan saldırganlar, daha sonra yaşamlarına son verdi. Olay, bölgede İslamofobik saldırıların arttığı bir döneme denk geldi. Saldırganların internet üzerinden tanışıp radikalleştikleri ve beyaz üstünlükçü görüşleri paylaştıkları, FBI tarafından doğrulandı. Saldırganlardan Caleb Vazquez’in daha önce kolluk kuvvetlerinin dikkatini çektiği, toplu katliam faillerine duyduğu hayranlık ve Nazi sempatisi nedeniyle babasının silahlarına el konulduğu ortaya çıktı. Tüm uyarılara rağmen saldırının engellenememesi, önleme mekanizmalarındaki açıkları gündeme getirdi. Öte yandan saldırıda hayatını kaybeden üç kişi için düzenlenen cenaze törenine iki binden fazla kişi katıldı.
This summary is currently in Turkish; automated English translation is coming soon.
Bağlam, hikayenin etrafındaki ülke + lider + komşu hikaye ağına dayanılarak AI tarafından üretildi. Olgu içerikleri için her zaman üstteki kaynak linklerine başvurun.
Bu gündemi takip et
İran gelişmelerini kaçırma — ücretsiz kaydol, günlük brifinginde gör.
Timeline
latest: 22 May- Security18 May, 20:48
US: At least one dead in attack at San Diego mosque
US: At least one dead in attack at San Diego mosque MEE staff on Mon, 05/18/2026 - 21:22 Shooting comes amid a spike in Islamophobic attacks, following the war on Iran An emergency worker stands at the scene of a reported active shooter situation at the Islamic Center in San Diego, California, on 18 May 2026 (Mike Blake/Reuters) Off One individual was killed after police responded on Monday to reports of an active shooter at the Islamic Center of San Diego, with a large number of emergency vehicles rushing to the mosque complex. "I am aware of the active shooter situation at the Islamic Center of San Diego," city mayor Todd Gloria said on X. "Emergency personnel are on scene and actively working to protect the community and secure the area." The San Diego Police Department said it responded to the attack, and law enforcement officials said one person had been killed during the attack. "The threat at the Islamic centre has been neutralised," police said on X. At the time of writing, it is unclear whether the individual killed was the shooter or a civilian at the mosque. TV footage showed dozens of patrol cars parked on a highway near the Islamic centre, described on its website as the largest mosque in San Diego County, which lies in southern California. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({}); California Governor Gavin Newsom was briefed on the ongoing incident, his press office said. "We are grateful to the first responders on the scene working to protect the community and urge everyone to follow guidance from local authorities," a post on X said. The FBI is assisting local law enforcement investigate the shooting, CNN reported on Monday. Islamophobic attacks in the US surged to a 15-month high in April, the Muslim Public Affairs Committee (Mpac) said in a report last month. The organisation said data suggested that the rise in attack was linked to the Trump administration's policies and its move to attack Iran. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({}); "The one factor we can identify in March is that at the end of February, the war in Iran started, and that is what we think is the delineation between what we saw before in 2025 versus what we're seeing here," Khuram Zaman, the founding director of the Center for Security, Technology and Policy at Mpac, told Middle East Eye previously. This is a developing story.... US Attacks News Post Date Override 0 Update Date Mon, 05/04/2020 - 21:19 Update Date Override 0
- Security19 May, 09:13
Child survivor of San Diego mosque shooting describes ordeal
A boy who survived the San Diego mosque shooting that killed three people has described seeing ‘bad stuff’.
- Security20 May, 00:12
Teenagers behind mass shooting in San Diego rushed at mosque ‘fully armored’
The firearms the shooters, aged 17 and 18, used in the fatal rampage were registered to one of their parents The two teenage assailants responsible for a mass shooting at the Islamic Center of San Diego, California, rushed toward the mosque “fully armored” with handguns and rifles, authorities said. A security guard shot and struck one of the shooters, according to members of the mosque – but the attacker continued charging. The guard – Amin Abdullah – also alerted administrators of the school at the Islamic Center, telling them to go into lockdown, before he was shot and killed. “If it was not for him … The carnage would be much worse,” said imam Taha Hassane. “He sacrificed his life.” Continue reading...
- Security20 May, 09:44
San Diego mosque shooters radicalized online, says FBI
Two teenagers who shot and killed three people in an attack on a San Diego mosque were radicalized online where they first met and shared white supremacist views, according to authorities and writings they authored. The 17- and 18-year-old assailants took their own lives shortly after Monday's shooting.
- Security22 May, 04:58
Thousands attend funeral prayers for San Diego mosque attack victims
More than 2,000 people gathered for Islamic funeral prayers in San Diego for three men killed in mosque attack
- Security22 May, 16:45
One of shooters in deadly attack at San Diego mosque was previously flagged by FBI
Officials seized guns from Caleb Vazquez’s father last year amid alarm over teen’s views on mass shooters and Nazism One of the two white supremacist shooters who attacked a mosque in California on Monday and killed three people had already been on law enforcement officials’ radar, according to US media reports. Local officials were so alarmed by Caleb Vazquez’s idolization of mass shooters and Nazism that they seized his father’s guns a year before the shooting, the New York Times reports. Similarly, Bloomberg reports that Vazquez had already been flagged by the FBI as a “potential threat” last year. Continue reading...
Okumaya devam et
ilgili gelişmeler- Aynı ülke gündemicanlı
Hamaney İçin Gecikmeli Cenaze Törenleri Tahran'da Başladı, Milyonlar Katılıyor
İran, Şubat ayında ABD ve İsrail'in düzenlediği hava saldırılarında ölen eski dini lider Ayetullah Ali Hamaney için haftalık resmi yas ve cenaze törenlerine başladı. Savaşın ilk gününde gerçekleşen saldırının ardından çatışmaların yoğunluğu nedeniyle ertelenen cenaze merasimi, kırılgan bir ateşkes ve Doha'da sürdürülen dolaylı müzakerelerin gölgesinde düzenleniyor. Hamaney'in naaşı Cuma günü Tahran'daki Büyük Musalla'ya getirildi ve ziyarete açıldı; resmi törenin hafta sonu boyunca Tahran, Kum, Meşhed ve Irak'ı kapsayacak şekilde devam etmesi planlanıyor. İranlı yetkililer, törenlere 15 milyona yakın kişinin katılmasını beklerken, Pakistan, Irak, Ermenistan ve Tacikistan gibi ülkelerden resmi heyetler de başkente ulaştı. Musalla'daki güvenlik önlemleri üst seviyede tutulurken, kalabalıklar arasında "Amerika'ya ölüm" ve "İsrail'e ölüm" sloganları duyuluyor. Rejim için bu törenler, savaşın ardından ayakta kaldığını ve devrimci coşkunun hâlâ güçlü olduğunu göstermesi açısından kritik bir sınav niteliğinde. Hamaney'in uzun süredir ertelenen cenazesi, İran'ın iç kamuoyunu konsolide etme ve dışarıya karşı direnç sergileme çabasının bir parçası olarak değerlendiriliyor. ABD ile varılan ön anlaşma ve ateşkes ortamında gerçekleşen merasim, Tahran'ın hem diplomatik süreci hem de iç meşruiyetini eş zamanlı yönetme girişimini yansıtıyor. Törenlerin özellikle Irak'ı da içine alan çok merkezli yapısı, İran'ın bölgesel etki alanına yönelik sembolik bir hatırlatma olarak görülebilir.
İran111 olay2 sa önce - Aynı ülke gündemicanlı
Eski İsrail Savunma Bakanı Yaalon'dan Netanyahu'ya tepki! 'Uzaklaştırın'
İran1 olay3 sa önce - Aynı ülke gündemicanlı
ABD'nin hatası: İran'ın Rus taktiği hava savunmasını aştı
İran, Ürdün'deki üç ABD üssüne düzenlediği senkronize saldırıda üç Amerikan askerini öldürdü. Tahran'ın, Rusya'nın Ukrayna savaşından uyarladığı füze ve insansız hava aracı taktikleri Pentagon'un hava savunma sistemlerini aşarak ciddi bir zafiyeti ortaya çıkardı. Bu saldırı, ABD'nin bölgedeki tehdit değerlendirmesinde yaptığı hesap hatasının somut sonucu olarak değerlendiriliyor. İran'ın vekil güçler üzerinden asimetrik yeteneklerini hızla geliştirdiği ve savunma sistemlerini alt edebilecek yöntemler kullandığı görülüyor. Olay, Washington'un bölgesel stratejisini ve askeri duruşunu yeniden gözden geçirmesine yol açarken, Orta Doğu'da tırmanabilecek yeni bir gerilimin işareti olarak okunuyor.
İran6 olay4 sa önce - Aynı ülke gündemicanlı
Yemen'de Cepheler Sabit Ama Savaşın Kuralları Değişiyor
2022 ateşkesinden bu yana Yemen'de cephe hatları büyük ölçüde sabit kalmış olsa da, savaşın niteliği değişiyor. Balistik füzeler ve insansız hava araçları artık yerleşik mevzilerin çok ötesindeki hedefleri vuruyor; uluslararası alanda tanınan ve Suudi Arabistan destekli hükümete bağlı güçler ise sızma girişimlerine ve askeri yığınağa karşı daha agresif karşılık veriyor. Üst düzey komutanlar kilit cephelerde hazırlık durumunu gözden geçirirken, Yemen'in yeniden iç savaşa sürüklenme riski gündemde. Bu tablo, ateşkesin kırılganlığını ve cephe hattındaki dengelerin değişebileceğini gösteriyor. Husiler, bugüne kadar karşılaştıklarından daha koordineli bir askeri tepkiyle karşı karşıya kalabilir.
İran1 olay13 sa önce - Aynı ülke gündemicanlı
İran, ABD askerlerini yakalayana 30 bin dolar ödül vaat etti
CBC'nin haberine göre İran, Amerikan askerlerini yakalayan veya öldüren herhangi bir İranlıya 30 bin ABD doları ödül vereceğini duyurdu. Andrew Chang'ın analizinde duyurunun zamanlaması, propaganda değeri ve uygulanabilirliği ele alındı. Değerlendirmede, ödülün pratikteki etkisinin sınırlı olduğu ve açıklamanın askeri bir tehdit olmaktan çok iç ve dış kamuoyuna yönelik bir mesaj niteliği taşıdığı yorumu yer aldı. Haberde, bu adımın ABD-İran geriliminin sürdüğü bir dönemde geldiğine dikkat çekildi; ancak doğrudan bir çatışma riskine ilişkin net bir öngörü sunulmadı.
İran1 olay17 sa önce - Aynı ülke gündemicanlı
ABD, 17 İranlı Hacker'ı Suçladı, 5'ine 10 Milyon Dolar Ödül
ABD Adalet Bakanlığı, Mabna Enstitüsü üyesi olduğu belirtilen 17 İranlıyı, ABD ve yurtdışındaki yüzlerce üniversite ile kurumu hedef alan siber operasyonlar nedeniyle suçladı. Suçlananların bu kurumlardan veri çaldığı iddia ediliyor. Bakanlık, bu kişilerden beşi hakkında bilgi verenlere toplam 10 milyon dolara kadar ödül verileceğini duyurdu. Ödüller, şüphelilerin yakalanması veya mahkûm edilmesine yardımcı olacak bilgilere yönelik. Söz konusu suçlamalar, ABD'nin İran kaynaklı siber tehditlere karşı yürüttüğü hukuki mücadelenin bir parçası olarak değerlendiriliyor. Üniversiteleri ve özel kurumları hedef alan bu tür operasyonlar, siber güvenlik ve veri koruması açısından risk oluşturuyor.
İran2 olay1 gün önce