Heavy cross-border shelling reported in KP's Mohmand
Bağlam, hikayenin etrafındaki ülke + lider + komşu hikaye ağına dayanılarak AI tarafından üretildi. Olgu içerikleri için her zaman üstteki kaynak linklerine başvurun.
Bu gündemi takip et
Afganistan gelişmelerini kaçırma — ücretsiz kaydol, günlük brifinginde gör.
Timeline
latest: 1h ago- Security20 Aug, 18:41
Heavy cross-border shelling reported in KP's Mohmand
MOHMAND: Heavy cross-border shelling was reported in Baizai tehsil of Khyber Pakhtunkhwa’s Mohmand district on Thursday, spreading fear and anxiety among residents in border areas. A police officer confirmed the incident to Dawn, saying intermittent firing from heavy weapons had been reported in the Shandara area. The shelling triggered panic among local communities, with residents expressing concern for their safety amid heightened tensions along the border. The exact circumstances that triggered the exchange of fire were not immediately clear, while there was no official information about casualties or property damage caused by the shelling. Security authorities were monitoring the situation as tensions remained high along the Pak-Afghan border. Intermittent cross-border shelling took place throughout March and April, after Pakistan launched Operation Ghazab lil-Haq on the night of Feb 26, following unprovoked cross-border attacks by the Afghan Taliban. On April 8, Pakistan and Afghanistan had agreed to avoid any escalation in their armed conflict during talks hosted by China. Since Pakistan launched Operation Ghazab lil-Haq against terrorist hideouts in Afghanistan, diplomatic contact between the two sides had largely ceased. On April 15, two children and a woman were killed while three others were injured when mortar shells fired from across the Afghan border hit a house in the Kitkot village of KP’s Bajaur district. One killed, one injured in blast A person was killed and his nephew injured when an explosive device went off along a road in the Bedmani area of Baizai tehsil, police said. According to police sources, the pair were travelling when the device detonated. A resident of the Kong area of Khweazai tehsil, was killed on the spot, while his nephew was injured and taken to a nearby hospital for treatment, police said. Following the incident, police and security personnel cordoned off the area and launched a search operation. Evidence from the site was also collected to determine the nature of the device and the circumstances surrounding the blast. Police said further investigation was underway, while details about the motive behind the incident were not immediately available.
Okumaya devam et
ilgili gelişmeler- Aynı ülke gündemicanlı
Son dakika.... MSB: Ebu Ez-Zuhur hava üssünde Türk askeri bulunmuyordu
Millî Savunma Bakanlığı Sözcüsü Tuğamiral Zeki Aktürk, TEKNOFEST Mavi Vatan etkinlikleri kapsamında Gölcük'teki TCG Koçhisar'da düzenlenen haftalık basın bilgilendirme toplantısında, Ebu Ez-Zuhur hava üssünde Türk askerinin bulunmadığını açıkladı. Açıklama, terörle mücadele ve hudut güvenliği gündemiyle yapılan bilgilendirme sırasında kayda geçti. Bakanlık, sahadaki gelişmelere ilişkin düzenli basın toplantılarıyla kamuoyunu bilgilendirme uygulamasını sürdürüyor.
Afganistan1 olay10 sa önce - Aynı ülke gündemicanlı
BM: 2025'te 350 Yardım Görevlisi Hayatını Kaybetti
Birleşmiş Milletler, 2025 yılında dünya genelinde 350 yardım görevlisinin hayatını kaybettiğini açıkladı. BM, yardım görevlilerine yönelik saldırıları "kabul edilemez" olarak nitelendirdi. Bu veriler, insani yardım operasyonlarının yürütüldüğü bölgelerde çalışanların maruz kaldığı risklerin boyutunu ortaya koyuyor. Yardım görevlilerinin kaybı, kriz bölgelerinde insani erişimin ve güvenliğin sağlanmasının önemini gündeme getirdi.
Afganistan1 olay1 gün önce - Aynı ülke gündemicanlı
Harvard kadavra skandalında 53 milyon dolarlık tazminat uzlaşması
Harvard Üniversitesi Tıp Fakültesi'ne bilimsel araştırmalar için bağışlanan kadavraların eski morg yöneticisi tarafından parçalanarak internet üzerinden yıllarca satıldığı ortaya çıktı. Üniversite, bu skandal nedeniyle açılan davaları sonuçlandırmak için ailelere 53 milyon dolar tazminat ödemeyi kabul etti. Olay, kadavra bağışı sistemine duyulan güvene ağır darbe vurdu. Tıp eğitimi ve araştırmaları için yapılan bağışların kötüye kullanılması, üniversitelerin denetim yükümlülüklerini ve etik standartları yeniden gündeme getirdi. Uzlaşma, mağdur aileler için hukuki bir sonuç sağlarken kurumların denetim sorumluluğunu öne çıkarıyor.
Afganistan1 olay1 gün önce - Aynı ülke gündemicanlı
Haliç'te çürüyen tarihi denizaltı Türk denizcilik mirasını gündeme taşıdı
Milliyet'in derlediği habere göre, 1700'lü yılların sonrasında savaş sistemleri değişirken asimetrik savaş kavramı belirmeye başladı; gemi inşası gelişse de su altı büyük ölçüde bilinmiyordu. Okyanus keşiflerinin ve gemilerin cephe olduğu bu dönemde, Türkler tarafından dünya düzenini değiştiren ilk olarak nitelenen bir su altı aracı geliştirildi. Haber, söz konusu aracın dönemin savaşlarında yer almadığını, bugün ise benzer gemilerden Türkiye envanterinde 14 adet bulunduğunu aktarıyor. Tarihi aracın Haliç'te çürümeye terk edilmesi, erken dönem denizcilik teknolojisi mirasının korunması açısından dikkat çekiyor.
Afganistan1 olay1 gün önce - Aynı ülke gündemicanlı
Bannu'da intihar saldırısı girişimi engellendi: 2 güvenlik görevlisi yaralı
Pakistan'ın Bannu ilçesinin Janikhel Malikhel bölgesinde Salı günü bir güvenlik aracını hedef alan intihar saldırısı girişimi engellendi. Çekçekle yaklaşan saldırgan, güvenlik güçlerinin zamanında müdahalesiyle etkisiz hale getirildi; olayda iki güvenlik görevlisi yaralandı. Saldırı bir okulun yakınında gerçekleşti. Güvenlik güçleri aracı hedef alan saldırgan, saldırıyı tamamlayamadan durduruldu. Yaralı güvenlik görevlilerinin durumuna ilişkin ayrıntı verilmedi. Olay, bölgedeki güvenlik güçlerine yönelik tehdidin sürdüğünü gösteriyor. Erken müdahale, olası daha büyük kayıpların önüne geçti.
Afganistan1 olay1 gün önce - Aynı ülke gündemicanlı
Kabil'de Eğitim Merkezinde Patlama: BM En Az 42 Çocuk Yaralandı
Kabil'de bir eğitim merkezinde Pazartesi günü meydana gelen patlamada en az 42 çocuğun yaralandığı bildirildi. Afganistan Birleşmiş Milletler Yardım Misyonu (UNAMA), Salı günü yaptığı açıklamada yaralı sayısını doğruladı ve olayın koşullarının belirlenmesi için soruşturma çağrısında bulundu. Patlamanın nedeni veya sorumluları hakkında açıklamada ayrıntı verilmedi. UNAMA'nın olayla ilgili soruşturma talebi, eğitim kurumlarındaki güvenlik açığını ve çocukların maruz kaldığı riski yeniden uluslararası gündeme taşıdı.
Afganistan2 olay1 gün önce