İsrail güçleri Kudüs yakınlarında ayırma duvarına tırmanan Filistinli işçiyi öldürdü
İsrail güçleri, işgal altındaki Kudüs'ün kuzeyinde yer alan ayırma duvarı yakınında bir Filistinli işçiyi vurarak öldürdü. Filistin Sağlık Bakanlığı, 26 yaşındaki Imad Haroun Ashtiyeh'in Nablus'un doğusundaki Salem köyünden olduğunu ve duvara tırmanırken İsrail ateşiyle yaşamını yitirdiğini açıkladı. Olay, bölgede uzun süredir devam eden güvenlik politikalarının sivil can kaybına yol açtığı bir başka vakayı oluşturdu. Bu ölüm, Ocak ayından bu yana bariyeri aşmaya çalışırken öldürülen beşinci Filistinli işçi olarak rapor edildi. Filistinliler, İsrail'deki iş olanaklarına erişmek için sık sık duvarı gayrı resmi yollarla geçmeye çalışırken, İsrail güçleri bu geçişleri güvenlik tehdidi olarak değerlendirip ölümcül güç kullanabiliyor. Uluslararası Adalet Divanı'nın yasa dışı kabul ettiği ayırma duvarı, ekonomik çaresizlik ve sıkı kontrollerin birleştiği noktada krizleri derinleştiriyor.
This summary is currently in Turkish; automated English translation is coming soon.
Bağlam, hikayenin etrafındaki ülke + lider + komşu hikaye ağına dayanılarak AI tarafından üretildi. Olgu içerikleri için her zaman üstteki kaynak linklerine başvurun.
Bu gündemi takip et
İsrail gelişmelerini kaçırma — ücretsiz kaydol, günlük brifinginde gör.
Timeline
latest: 01 Jun- Security31 May, 15:17
Israeli forces kill Palestinian worker near Jerusalem aparthaid wall
Israeli forces kill Palestinian worker near Jerusalem aparthaid wall Israeli forces have shot dead a Palestinian man near the apartheid wall north of occupied Jerusalem, according to Palestinian authorities. The Palestinian Health Ministry identified the victim as 26-year-old Imad Haroun Ashtiyeh from the village of Salem, east of Nablus. The ministry said he was killed by Israeli gunfire near the town of al-Ram. A relative told AFP that Ashtiyeh, a construction worker, had been attempting to cross the barrier with several other men in order to reach work in Tel Aviv. “But then he was shot while attempting to climb over,” Omer, a relative who gave only his first name, told the news agency. An AFP journalist at the Palestine Medical Complex in Ramallah saw Ashtiyeh's body wrapped in a Palestinian flag as grieving relatives gathered around him.
- Security31 May, 16:03
Israel kills Palestinian worker as he climbed West Bank separation wall
Israel kills Palestinian worker as he climbed West Bank separation wall Fayha Shalash on Sun, 05/31/2026 - 15:52 Israeli forces have killed five workers attempting to reach the other side of the barrier since January Palestinians walk alongside Israel's controversial separation barrier in the Dahiat al-Barid neighbourhood of occupied East Jerusalem on 24 February 2026 (AFP) Off The Israeli army on Sunday shot dead a Palestinian worker as he climbed the separation wall in the occupied West Bank in an attempt to enter Jerusalem in search of work. The Palestinian health ministry said Imad Haroun Ishtayeh, 27, was killed after being shot in the thigh, severing a main artery, near the town of al-Ram, north of Jerusalem. Ishtayeh was from the village of Salem near Nablus in the northern West Bank. Videos showed other workers carrying a wounded Ishtayeh down from the top of the ladder before an ambulance took him to the hospital. Doctors performed surgery to repair the artery but were unable to save him, and he was later pronounced dead, local media reported. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({}); His cousin, Nasser Ishtayeh, told Middle East Eye that Imad had owned a poultry shop in his village but was forced to close it due to the difficult economic situation. He said Imad had not tried to enter the occupied territories for the past two years. On Saturday, he left his village and attempted to cross the separation wall but was unsuccessful. He tried again on Sunday afternoon, when he was shot and killed by Israeli soldiers. "Imad was incredibly kind, always joking and laughing, and always eager to help people. Everyone in the village loved him so much that they rushed to the hospital in Ramallah as soon as they heard he had been shot," Nasser added. Imad was one of three brothers, and his father is battling cancer. He had been looking for work to help improve his family's circumstances. "Imad had built a house and was planning to get engaged. I remember him telling me that after the engagement, he and his future fiancee would decorate their home together so they could choose the furniture and every detail themselves. But he was killed before he could realise that dream," Nasser said. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({}); A systematic policy According to Shaher Saad, head of the Palestinian General Federation of Trade Unions, Imad is the fifth worker killed by Israeli forces this year while attempting to reach the other side of the controversial barrier. The number of workers killed while trying to reach their workplaces in Israel since 7 October 2023 has reached 52. 'The settlers are in control': How the West Bank is being ethnically cleansed Read More » Abdul Hadi Abu Taha, a member of the federation's general secretariat, told MEE that the targeting of Palestinian workers is systematic. He said that what is happening is a result of policies implemented by far-right Israeli National Security Minister Itamar Ben Gvir, who has allowed the Israeli police to target Palestinians trying to enter Israel in search of work. "The targeting of Palestinian workers is real and ongoing. The Israeli army and police raid workplaces, assault them, imprison many, and shoot them. Some have even been killed after being severely beaten," Abu Taha added. Abu Taha said Israeli soldiers have been ordered to shoot at any worker attempting to climb the separation wall in al-Ram. A report by the Ocha, the UN relief coordination office, found that more than 290 Palestinian workers have been injured while attempting to cross the separation wall to reach their workplaces in occupied East Jerusalem and Israel after most Palestinian work permits were cancelled or suspended. The Israeli decision has deprived hundreds of thousands of Palestinian workers of their livelihoods in the occupied territories. Occupation Ramallah, occupied Palestine News Post Date Override 0 Update Date Mon, 05/04/2020 - 21:19 Update Date Override 0
- Security01 Jun, 04:00
Palestinian man is shot and killed at a West Bank barrier near Jerusalem
A Palestinian man was shot and killed by Israeli forces on Sunday at a concrete barrier separating the occupied West Bank from Jerusalem, the Palestinian Health Ministry said. The ministry identified him as 26-year-old Imad Haroun Ishtayeh from the village of Salem, east of Nablus. It said Israeli forces shot him in a thigh in al-Ram town, and he was pronounced dead at the Palestinian Medical Complex in Ramallah. Footage circulating online showed people carrying his body and climbing down a ladd
Okumaya devam et
ilgili gelişmeler- Aynı ülke gündemicanlı
Filistinli avukat, İsrail'in Filistinli kadınları hedef almasını soykırım olarak nitelendirdi
Filistinli avukat Ahmad Ibsais, İsrail'in Filistinli kadınlara yönelik saldırılarının uluslararası hukuk tarafından göz ardı edilen bir soykırım biçimi olduğunu savundu. Ibsais, İsrail'in kadınları hedef almasının soykırım suçunun unsurlarını taşıdığını ancak mevcut hukuki çerçevenin bu durumu yeterince tanımadığını ileri sürdü. Bu iddia, İsrail-Filistin çatışmasında sivil kayıpların ve hukuki tanımlamaların tartışıldığı bir dönemde gündeme geldi. Uluslararası hukukta soykırım suçunun kapsamı ve çatışma bölgelerinde kadınların korunması konuları, insan hakları savunucuları ve hukukçular arasında yeniden değerlendiriliyor.
İsrail1 olay3 gün önce - Aynı ülke gündemicanlı
İsrail ve Türkiye Suriye'de Nüfuz İçin Çatışmaya Doğru
Jerusalem Post'un analizine göre İsrail ve Türkiye, Suriye'deki nüfuz alanları üzerinde olası bir çatışmaya doğru manevra yapıyor. Analizde söylem ile eylem arasındaki fark vurgulanıyor; Suriye'nin bombalanmasının yeni olmadığı belirtiliyor. İsrail'in Aralık 2024'te Esad rejiminin düşmesinden önce de binlerce hava saldırısı düzenlediği hatırlatılıyor. Bu arka plan, iki ülkenin Suriye üzerindeki rekabetinin askeri boyuta taşınma riskini gündeme getiriyor.
İsrail1 olay20 sa önce - Aynı ülke gündemicanlı
İsrail, E1 yerleşim projesinde 1234 konutluk ihale yayımladı
İsrail hükümeti, Doğu Kudüs'te yer alan E1 yerleşim projesi kapsamında 1.234 konutluk ilk ihaleyi yayımladı. İsrailli sivil toplum kuruluşları Ir Amim, Bimkom ve Peace Now'ın ortak açıklamasına göre, hükümet daha önce verdiği taahhüdü ihlal etti ve itirazda bulunan taraflara önceden bildirimde bulunmadı. E1 projesi, Batı Şeria'yı ikiye bölme riski taşıyan bir yerleşim planı olarak görülüyor. İhalenin yayımlanması, İsrail'in Doğu Kudüs'teki yerleşim genişletme politikalarına ilişkin tartışmaları yeniden alevlendirdi.
İsrail2 olay17 sa önce - Aynı ülke gündemicanlı
ABD Büyükelçisi Huckabee: Yerleşimciler Filistinli Amerikalıların mülkünü çalmasın
ABD'nin İsrail Büyükelçisi Mike Huckabee, 20 Ağustos'ta Kudüs'ten yaptığı açıklamada, işgal altındaki Batı Şeria'daki militan İsrailli yerleşimcilere, Filistinli Amerikalılara ait mülkleri çalmamaları uyarısında bulundu. Huckabee, bu tür davranışları 'Tanrı yasasının ihlali' olarak nitelendirdi. Uyarı, ABD'nin Batı Şeria'daki yerleşimci faaliyetleri ve bu bölgede yaşayan ABD vatandaşlarının mülkiyet hakları konusundaki tutumuna ilişkin dikkat çekici bir sinyal olarak değerlendiriliyor. Huckabee'nin dini bir gerekçe kullanması, mesajın hedef kitlesi üzerinde farklı bir etki yaratmayı amaçladığına işaret ediyor. Açıklama, Washington'ın bölgedeki diplomatik hassasiyetini yansıtıyor.
İsrail1 olay6 sa önce - Aynı ülke gündemicanlı
Ben-Gvir'in Gazze sözleri sonrası AB'den İsrail'e hukuk çağrısı
Avrupa Birliği Komisyonu, İsrail'in aşırı sağcı Ulusal Güvenlik Bakanı Itamar Ben-Gvir'in Gazze'ye her gece 30-40 saldırı düzenlenmesi gerektiği açıklamasının ardından Tel Aviv'e uluslararası hukuk kapsamındaki yükümlülüklerine uyma çağrısında bulundu. Komisyon, İsrail'in uluslararası insancıl hukuka tam saygı göstermesi gerektiğini vurguladı. Ben-Gvir'in sözleri, Gazze'deki askeri operasyonların yoğunlaştırılmasını öneren bir çıkış olarak kayıtlara geçti.
İsrail4 olay5 sa önce - Aynı ülke gündemicanlı
Rus subay: İsrail Orta Doğu çatışması sonrası yok olabilir
Rusya'nın üst düzey subaylarından Apty Alaudinov, TASS haber ajansına yaptığı açıklamada, İsrail'in Orta Doğu'daki mevcut çatışmanın ardından varlığını sürdüremeyebileceğini öne sürdü. Alaudinov'a göre İsrail'in amacı, ABD'yi ve tüm NATO bloğunu çatışmanın içine çekmek. Açıklama, Moskova'nın bölgedeki gerilimlere ilişkin söyleminin bir parçası olarak öne çıkıyor. Rus yetkililer daha önce de Batılı ülkelerin İsrail'e verdiği askeri desteği eleştirmişti. Alaudinov'un iddiaları bağımsız kaynaklarca doğrulanmadı; TASS devlet kontrolündeki bir ajans olarak biliniyor.
İsrail2 olay23 sa önce