Londra'nın kuzeyinde iki tren çarpıştı: Bedford'da acil müdahale sürüyor
Britanya Ulaştırma Polisi, Cuma günü Londra'nın yaklaşık 90 kilometre kuzeyindeki Bedford bölgesinde iki trenin çarpıştığı ihbarını aldığını açıkladı. Olay yerine polis ve diğer acil servis ekipleri sevk edildi. Medyada yaralılar olduğuna dair haberler yer alırken, yetkililer kazayla ilgili incelemelerin başladığını belirtti. Londra-İskoçya ana demiryolu hattı üzerindeki bu tür kazalar, hem yolcu güvenliği hem de ulaşım ağında yaratacağı aksamalar nedeniyle önem taşıyor. Demiryolu altyapısının kritik rolü düşünüldüğünde, kazanın nedenine dair soruşturma, gelecekteki benzer olayların önlenmesi açısından belirleyici olacak. Raylı sistemlerde güvenlik protokollerinin gözden geçirilmesini gündeme getirebilecek olay, bölgedeki seferlerde gecikmelere yol açarak ekonomik bir maliyet de oluşturabilir.
This summary is currently in Turkish; automated English translation is coming soon.
Bağlam, hikayenin etrafındaki ülke + lider + komşu hikaye ağına dayanılarak AI tarafından üretildi. Olgu içerikleri için her zaman üstteki kaynak linklerine başvurun.
Bu gündemi takip et
Birleşik Krallık gelişmelerini kaçırma — ücretsiz kaydol, günlük brifinginde gör.
Timeline
latest: 22 Jun- Security19 Jun, 19:01
Two trains reported to have collided north of London: transport police
British Transport Police said on Friday that it was responding to reports of a train “collision” north of London, with other emergency services saying they were attending to the incident amid media reports of injuries. “We’re responding to reports of a collision involving two trains in the Bedford area,” the transport police force said on X, referring to a market town around 56 miles (90 kilometres) north of the capital. Unverified footage posted to social media appeared to show two East Midlands Railway (EMR) trains having collided, with one running into the other, and passengers pictured standing on the tracks beside damaged rail carriages. The trains appeared to have remained upright on the track, according to the images posted. “Emergency services are dealing with an incident between London St Pancras and Leicester,” EMR said on X, without providing further details. The East of England Ambulance Service said on social media it had sent “a number of resources, including air ambulance and our Hazardous Area Response Team, to a major incident on the railway south of Bedford”, and urged people to avoid the area. Meanwhile, the Bedfordshire Fire and Rescue Service said its “crews are currently in attendance at an incident on the railway just south of Bedford” and also called on the public to steer clear. The Daily Telegraph and TalkTV were among British media outlets to report passengers had been injured in the incident. But the emergency services were yet to provide any details about injuries. Transport minister Heidi Alexander said in a post on X she was “deeply concerned” by reports of the collision. EMR said it was unable to run services in or out of London for the rest of the day, while rail operator Thameslink, which also serves the region, said on its X account that all lines between Luton and Bedford were blocked due to a problem under investigation. BTP issued a statement on social media, saying, “We’re responding to reports of a collision involving two trains in the Bedford area. We’ll share more information as soon as possible.” According to LBC news agency, Bedford hospital is reportedly expecting at least 50 casualties to arrive and has ordered “all hands on deck”. Staff have also been warned that fatalities could be expected. LBC added that the collision reportedly involved two services heading from Nottingham and Corby to London St Pancras International station. LBC reported that the Corby train “seemed to hit into the back of the Nottingham train”. Train collisions are relatively rare in Britain. In September 2023, several people were injured after two trains collided at Aviemore railway station in the Highlands of Scotland. The crash happened on the Strathspey Railway, a heritage railway run separately from mass-transit public services, and involved a stationary carriage and another train in the station. One of the trains involved was the record-breaking, century-old Flying Scotsman, the first steam train to reach over 100 miles an hour, the National Railway Museum said. In August 2020, an early morning service from Aberdeen to Glasgow came off the tracks, killing three people near the town of Stonehaven, northeast Scotland, after a landslip caused by heavy rain. The driver of the train, a conductor and a passenger died and six other people were injured in the tragedy. Network Rail — an arm of the UK Department for Transport — pleaded guilty in 2023 to safety failings at a court hearing and the public body was fined £6.7 million ($8.4 million).
- Security19 Jun, 21:40
One dead and dozens injured after passenger trains collide north of London
One person was killed and dozens were injured, including 11 seriously, after two London-bound passenger trains collided near Bedford on Friday. Emergency services mounted a major response, deploying air ambulances as investigators began examining the cause of one of Britain's most serious rail incidents in recent years.
- Security20 Jun, 03:29
One killed as two trains collide in Britain
LONDON: One person died after two trains collided about 100 kilometres north of London on Friday, with the health minister confirming there were multiple injuries. A video posted on social media by one of the passengers showed what appeared to be the front of one train entangled with the back of another. According to LBC news agency, Bedford hospital is reportedly expecting at least 50 casualties to arrive and has ordered “all hands on deck”. Staff have also been warned that more fatalities could be expected. The East of England ambulance service said it had sent multiple resources, including an air ambulance, to the collision on the railway south of Bedford, and urged people to avoid the area. Health minister James Murray said he was being kept updated on the collision, while transport minister Heidi Alexander said she was “deeply concerned” by the incident. Bedfordshire’s fire and rescue service said its crews were present on the railway just south of Bedford. Peter Knapp, a doctor who said on a social media site he was on board one of the trains, described a “sudden crash” with one carriage off the rails and said he had sustained minor injuries. Sky News cited him as telling the Press Association that some passengers were unable to speak and had injuries including broken legs. Train operator East Midlands Railway said it was unable to run services in or out of London for the rest of the day, while Thameslink said all lines between Luton and Bedford were blocked due to a problem under investigation. Published in Dawn, June 20th, 2026
- Security22 Jun, 15:56
Two Britons plead guilty to £39m 2024 cyber-attack on Transport for London
Thalha Jubair and Owen Flowers, linked to the Scattered Spider hacking group, change pleas on first day of expected six-week trial Two British cybercriminals linked to the Scattered Spider hacking group have pleaded guilty to a cyber-attack on Transport for London in 2024 that cost £39m and affected 10 million people. Thalha Jubair, 20, and Owen Flowers, 18, pleaded guilty to offences under the Computer Misuse Act at Woolwich crown court on Monday. Continue reading...
Okumaya devam et
ilgili gelişmeler- Aynı ülke gündemicanlı
Londra'da Polis ve Savcılık Hataları Cinsel Suçlunun İki Kadını Öldürmesine İzin Verdi
Londra'da görülen bir davada, daha önce cinsel suçlardan hüküm giymiş Simon Levy, iki kadını öldürmekten suçlu bulundu. Old Bailey jürisi, Levy'nin Mart 2025'te Carmenza Valencia-Trujillo'yu ve beş ay önce Sheryl Wilkins'i öldürdüğüne karar verdi. Soruşturma, polis ve savcılığın yaptığı kritik hataların, Levy'nin serbest kalarak yeni saldırılar düzenlemesine yol açtığını ortaya koydu. Cinsel saldırı suçlamalarının hazırlanmasındaki gecikmeler ve mahkeme duruşmalarında geçmiş mahkumiyetlerinin rapor edilmemesi, kamu güvenliğini tehlikeye atan ihmaller olarak değerlendiriliyor. Bu vaka, Birleşik Krallık adalet sisteminde tekrarlayan cinsel suçlara karşı yaptırım süreçlerinin yeterliliğini sorgulatmaktadır.
Birleşik Krallık1 olay07 Ağu - Aynı ülke gündemicanlı
Erdoğan Mekke Ortak Savunma Anlaşması'nın Genişlemesini Hedefliyor
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, geçen hafta Türkiye, Suudi Arabistan ve Pakistan arasında imzalanan Mekke Ortak Savunma Anlaşması'na daha fazla ülkenin katılmasını umduğunu açıkladı. Erdoğan bu açıklamayı çarşamba günü yaptı; anlaşma ise cuma günü imzalanmıştı. Bölgenin ABD-İran savaşının etkileri ve çatışmalarla sarsıldığı bir dönemde imzalanan anlaşma, bölgesel istikrarı hedefliyor. Erdoğan, vizyonlarının sınırlı olmadığını belirterek anlaşmanın genişletilmesini istedi. Adımın diplomatik ve güvenlik bağlamı, bölgesel aktörlerin dahil olduğu gerilim ortamında şekilleniyor.
Birleşik Krallık2 olay12 Ağu - Aynı ülke gündemicanlı
İngiltere'de 2026 Yazı İklim Felaketi: Acil Uygulanması Gereken 10 Politika
Birleşik Krallık, 2026 yazında rekor sıcaklıklar, orman yangınları, hortum yasakları ve binlerce erken ölümle iklim krizinin yıkıcı etkilerini yaşadı. The Guardian’ın politika editörleri, bu gelişmeleri iklim eylemi için bir dönüm noktası olarak değerlendirirken, hükûmeti acil önlemler almaya çağırdı. Yayımlanan 10 maddelik politika önerisi, yeni fosil yakıt sondaj lisanslarının reddedilmesinden toplulukların aşırı sıcaklık, kuraklık ve yangın risklerine karşı hazırlanmasına kadar geniş bir yelpazeyi kapsıyor. Makalede, sera gazı emisyonlarının azaltılmasının uzun vadeli bir çaba olduğu vurgulanırken, uyum politikalarının gecikmeksizin devreye sokulması gerektiği belirtiliyor. Öneriler, Büyük Manchester Belediye Başkanı Andy Burnham gibi yerel liderlerin inisiyatif alabileceği şekilde tasarlandı. Yazı, iklim krizinin artık soyut bir tehdit olmadığını ve mevcut altyapı ile acil durum planlarının yetersiz kaldığını, bu nedenle siyasi iradenin hızla eyleme dönüşmesi gerektiğini savunuyor.
Birleşik Krallık1 olay12 Ağu - Aynı ülke gündemicanlı
Hükümet, İmran Han'ın Shifa'ya nakline ilişkin kararın gözden geçirilmesini istedi
Pakistan federal hükümeti, Çarşamba günü Yüksek Mahkeme'ye başvurarak tutuklu eski başbakan İmran Han'ın muayene ve tedavi için İslamabad'daki Shifa International Hospital'a nakledilmesi yönündeki kararın gözden geçirilmesini ve geri alınmasını talep etti. Adalet Bakanı Azam Nazeer Tarar, kararın açıklanmasının ardından Salı günü yaptığı açıklamada, Han'ın bir devlet hastanesine nakledilmesi için değişiklik talep edileceğini söyledi. Bu adım, eski başbakanın tutukluluk koşulları ve sağlık hizmetlerine erişimi konusundaki hukuki ve siyasi gerilimin sürdüğünü gösteriyor. Hükümetin özel hastane yerine devlet hastanesinde tedaviyi öngören bir değişiklik arayışı, yargı kararları ile yürütmenin tercihleri arasındaki sürtüşmeyi yansıtıyor.
Birleşik Krallık1 olay21 sa önce - Aynı ülke gündemicanlı
Rusya'dan İngiltere'ye İHA sevkiyatı nedeniyle 'sonuçları olur' uyarısı
Geçen hafta sonu İngiltere'nin Ukrayna'ya taarruz amaçlı insansız hava araçları tedarik ettiği ortaya çıktı. Rusya'nın Londra Büyükelçiliği bunun üzerine İngiltere'yi 'Ukrayna krizini tırmandırmayı bilinçli olarak seçmekle ve barış arzusunu ikiyüzlüce dile getirmekle' suçladı; ayrıca 'sonuçları olacağı' tehdidinde bulundu. Guardian'ın aktardığına göre İngiltere daha önce Kiev'e askeri açıdan çok daha önemli mühimmatlar sağlamıştı. Bu nedenle Moskova'nın bu çıkışının ardında siyasi gerekçeler olabileceği değerlendiriliyor. Bu gelişme, Batılı ülkelerin Ukrayna'ya askeri desteği sürerken Rusya ile diplomatik gerilimin tırmanma riskini ortaya koyuyor. Rusya'nın tepkisi, tedarik edilen silahların niteliğinden çok siyasi mesaj verme amacı taşıyor olabilir.
Birleşik Krallık2 olay1 gün önce - Aynı ülke gündemicanlı
Cambridge'li akademisyen Jason Arday için 'medya tacizi' soruşturması çağrısı
İngiltere'de 31 binden fazla kişi ve çok sayıda milletvekili, hayatını kaybeden Cambridge Üniversitesi eski akademisyeni Jason Arday hakkında medya tacizi iddialarının kamu soruşturmasıyla incelenmesini talep eden bir dilekçeye imza attı. Dilekçe, Good Law Project adlı aktivist grup tarafından başlatıldı ve Başbakan Andy Burnham'a kamu soruşturması açması çağrısı yapıldı. Jason Arday, üç yıl önce Cambridge Üniversitesi'nin en genç siyah profesörü olarak atanmıştı. Dilekçeyi düzenleyenler, Arday'ın ölümünden önce medya tarafından sistematik biçimde 'avlandığı' iddiasını gündeme getiriyor. Talep, basının kamuya mal olmuş kişilere yönelik davranışlarının bağımsız bir merci tarafından soruşturulmasını içeriyor. Bu girişim, özellikle etnik azınlık kökenli akademisyenlerin medya karşısındaki kırılganlığına ilişkin tartışmayı alevlendirdi. İmzacılar arasında milletvekillerinin bulunması, konunun parlamenter düzeye taşınabileceği sinyalini veriyor. Soruşturma talebi, medya hesap verebilirliği ve ifade özgürlüğü dengesi açısından geniş yankı uyandırdı.
Birleşik Krallık2 olay2 gün önce