Meloni ve Trump, G7 Zirvesi'nde 'Netleştirme' Toplantısı Yaptı
İtalya Başbakanı Giorgia Meloni ve ABD Başkanı Donald Trump, Fransa'nın Evian kentinde düzenlenen G7 zirvesi kapsamında pazartesi akşamı liderler yemeği sırasında bir araya geldi. Kaynakların Salı günü bildirdiğine göre, ikili "netleştirme" olarak nitelendirilen bir görüşme gerçekleştirdi. Görüşmenin "faydalı bir fikir alışverişi" olduğu ve zirve boyunca iki lider arasında başka diyalog fırsatlarının olacağı belirtildi. G7 zirveleri, dünyanın önde gelen ekonomilerinin liderlerine hem çok taraflı müzakereler hem de ikili diplomasi için zemin hazırlar. Meloni ve Trump arasındaki bu 'netleştirme' görüşmesi, zirvenin yoğun gündemi içinde doğrudan iletişimin sürdüğünü ve karşılıklı anlayışın güçlendirilmeye çalışıldığını yansıtmaktadır.
This summary is currently in Turkish; automated English translation is coming soon.
Bağlam, hikayenin etrafındaki ülke + lider + komşu hikaye ağına dayanılarak AI tarafından üretildi. Olgu içerikleri için her zaman üstteki kaynak linklerine başvurun.
Bu gündemi takip et
İtalya gelişmelerini kaçırma — ücretsiz kaydol, günlük brifinginde gör.
Timeline
latest: 22 Jun- Political16 Jun, 11:52
Meloni, Trump have 'clarification' meeting at G7 - sources
(ANSA) - ROME, JUN 16 - Premier Giorgia Meloni and United States President Donald Trump had a "clarification" meeting on the sidelines of Monday evening's leaders' dinner at the G7 summit in Evian, sources said on Tuesday. The sources said it was a "useful exchange" and that there will be other opportunities for dialogue between the two leaders during the summit. They said the Italian premier reiterated the principle that Western unity is "absolutely necessary in this moment of great international crisis" and both sides agreed on this. Meloni had been big friends with Trump, and she was the only European leader invited to his inauguration last year, until the Iran war. Trump accused Italy of not being helpful and said Meloni had changed. The Italian government's stance included refusing the US permission to use an air base in Sicily for raids during the war. The premier also drew Trump's ire by defending Pope Leo XIV after the president said he was "weak on crime" and "terrible for foreign policy" following his criticism of the war. (ANSA). Read article...
- Security17 Jun, 15:06
Meloni says relations with Trump unchanged, understand each other's points of view
(ANSA) - ROME, JUN 17 - Premier Giorgia Meloni said after the G7 summit Wednesday that her relations with United States President Donald Trump were unchanged and that the two leaders understood each other's points of view. "I would like to tell you that I found our relationship unchanged, there were no recriminations, nor did we discuss what happened: we have fairly strong characters, we are both leaders who "determinedly defend the national interest, there's no need for us to clarify when we disagree on something," Meloni told press conference at Evian-les-Bains. "And then, in the end, each of us understands the other's point of view, and so we discussed what can be done in the coming months, as we did the last time we met in a situation like this." Meloni and Trump made up at Evian after falling out over her criticism of his criticism of Pope Leo XIV's condemnation of the Iran war, and over Italy's not taking part in that conflict. (ANSA). Read article...
- Security19 Jun, 12:19
Mattarella calls Meloni to express solidarity after Trump affront
(ANSA) - ROME, JUN 19 - President Sergio Mattarella called Premier Giorgia Meloni on Friday to express his solidarity after US President Donald Trump's offensive comments on her, sources said. In an interview with La7 television, Trump said Meloni begged for a photo with him during the G7 summit. Meloni said Trump's assertion was false, stressing that she never begs and neither does Italy. (see related). (ANSA). Read article...
- Security19 Jun, 17:07
Outrage in Italy after Trump says Meloni 'begged' for photo op
Italy reacted angrily on Friday after reported comments by US President Donald Trump mocking Prime Minister Giorgia Meloni, with the foreign minister cancelling a planned US visit. Meloni said she was “frankly stunned” by Trump’s comments to Italian channel La7. According to a written transcript of the phone interview provided to AFP by the network, he said Meloni “begged me for a picture” at the G7 summit this week and he agreed only because he “felt sorry for her”. He also suggested that Meloni was probably “happy that I talked to her, I didn’t have to talk to her”. Meloni called what Trump said “made up”, adding: “Neither I nor Italy ever beg.” “I don’t know why the president of the United States behaves this way with his own allies,” the far-right leader wrote on X. “I can only say that it’s a pity he doesn’t show the same determination with enemies of the West, with enemies of the United States, with leaders with whom, instead, he is far more accommodating,” she said. Italian Foreign Minister Antonio Tajani on X called Trump’s words “grave and offensive” and said he was cancelling a visit to the US planned for June 21 and 22. Justice Minister Carlo Nordio said the comments were a “painful injury” to Italy-US ties, while Defence Minister Guido Crosetto said “these jokes do not benefit anyone”. At the end of the G7 summit in Evian on Wednesday, Meloni had spoken of a “very positive climate” and “no friction” between Trump and other world leaders present. But she also said she and Trump both had “quite strong characters”. She was seen several times with the US president at the summit including a meeting on a sofa after which he appeared to pat her shoulder. Meloni has tried to position herself as a bridge between Europe and the Trump administration, but the relationship came under strain during the Middle East war. Trump turned on Meloni in April after she defended Pope Leo XIV from the US president’s harsh criticism of the pontiff’s anti-war views. Meloni condemned Trump’s remarks as “unacceptable” — prompting the president to turn his fire on her. “I’m shocked at her. I thought she had courage, but I was wrong,” the US president said in an interview with Italian daily Corriere della Sera at the time. He accused Meloni of failing to help the United States with NATO. Trump has threatened to pull US troops from Italy, saying Rome “has not been of any help to us” in the Iran war.
- Security22 Jun, 08:07
Meloni ignores Trump's latest tirade
(ANSA) - ROME, JUN 22 - Premier Giorgia Meloni has so far not responded to US President Donald Trump's latest attack on her in a spat sparked by him saying she "begged" him to have a photo with her at last week's G7 summit, a story she said was fabricated. The row escalated at the weekend with Trump reiterating the claim in a post on his Truth social-media platform and saying Meloni only wants to patch things up with him to boost her domestic approval rating. Trump and Meloni had been good friends until the Iran war, with Italy's refusal to help the US irking the American leader. The premier hit back via a post on Instagram, calling Trump's attacks "senseless", saying her relations with him had not helped her approval rankings and telling him that her popularity was none of his business. She added that she did not intend to comment further on the row. But Trump did, with a new post on Truth on Sunday. "After spending Trillions of Dollars on NATO, Italy, and its Prime Minister, wouldn't even think of becoming involved with the Islamic Republic of Iran and their very serious Nuclear Threat," he said. "For decades, we defend them but, when tested, they are not there to defend us, and the rest of the World. Not good!". At the time of writing, Meloni had ignored those comments. (ANSA). Read article...
Okumaya devam et
ilgili gelişmeler- Ortak aktör
BM'de İtalya Cumhuriyeti'nin 80. Yılı Coşkuyla Kutlandı
İtalya Cumhuriyeti'nin ilanının 80. yıl dönümü, New York'taki Birleşmiş Milletler (BM) merkezinde düzenlenen geniş katılımlı bir resepsiyonla kutlandı. İtalya'nın BM Daimî Temsilcisi'nin ev sahipliğindeki etkinliğe, aralarında büyükelçiler, uluslararası toplum temsilcileri, BM yetkilileri ve İtalyan diplomatlar olmak üzere yaklaşık 700 davetli katıldı. Haziran başında gerçekleşen kutlama, ülkenin cumhuriyet rejimine geçişinin simgesel önemini yansıtırken, diplomatik çevrelerden yoğun ilgi gördü. Cumhuriyet Bayramı, İtalya'nın İkinci Dünya Savaşı sonrası monarşiden cumhuriyete geçişini simgeleyen ulusal bir gün olarak her yıl 2 Haziran'da anılıyor. BM'deki etkinlik, İtalya'nın çok taraflı diplomasiye verdiği önemi ve uluslararası işbirliğindeki etkin rolünü vurgulayan bir platform işlevi gördü. Resepsiyonda, İtalya'nın BM bünyesindeki barışı koruma, sürdürülebilir kalkınma ve insan hakları gibi alanlardaki katkılarına atıfta bulunan konuşmalar yapıldı. Küresel diplomasinin kalbinde düzenlenen bu buluşma, İtalya'nın uluslararası ortaklarla dayanışmasını pekiştirirken, ülkenin kurucu değerleri olan demokrasi, özgürlük ve hukukun üstünlüğünü uluslararası topluma hatırlattı. Etkinliğe katılımın yüksek olması, İtalya'nın BM nezdindeki diplomatik ağırlığını ve çok taraflı platformlarda oynadığı yapıcı rolü teyit etti.
ABD1 olay05 Haz - Ortak aktör
Lincei Akademisi'nden Gazze'deki Kiliseye Feltrinelli Ödülü
İtalya'nın köklü bilim kurumu Accademia dei Lincei, 2026 yılı Feltrinelli Ödülleri kapsamında Gazze'deki Kutsal Aile Katolik Kilisesi cemaatini ödüllendirdi. 8 Haziran'da duyurulan karara göre ödül, cemaatin 'tüm Gazze halkına eğitim ve sağlık başta olmak üzere her türlü yardımı sunması' nedeniyle verildi. Kutsal Aile Kilisesi, Gazze'deki sivillere yönelik kapsamlı insani yardım çalışmaları yürütüyor. Lincei Akademisi, bu ödülle kilisenin faaliyetlerini uluslararası alanda tanımış oldu. Feltrinelli Ödülleri, bilim, sanat ve insani hizmet alanlarındaki üstün katkılara verilen saygın ödüller arasında yer alıyor. Gazze'deki bir dini cemaatin bu ödüle layık görülmesi, bölgedeki insani çabaların dünya çapında takdir edildiğini gösteriyor.
Filistin1 olay08 Haz - Ortak aktör
Dakka’daki 2016 Terör Saldırısının Onuncu Yılında İtalyan Anma Töreni
İtalya’nın Bangladeş Büyükelçisi Antonio Alessandro, 1 Temmuz 2016’da Dakka’daki Holey Artisan Bakery’ye düzenlenen ve dokuzu İtalyan 24 kişinin öldüğü terör saldırısının onuncu yıldönümünde bir anma töreni düzenledi. Büyükelçilik rezidansında gerçekleşen törende, İtalya Cumhurbaşkanı Sergio Mattarella’nın mesajı okundu. Saldırı, Bangladeş’te yabancıları hedef alan en kanlı eylemlerden biri olarak kayıtlara geçmiş, uluslararası toplumda geniş yankı uyandırmıştı. Anma töreni, İtalya’nın terör kurbanlarına yönelik saygısını ve Bangladeş ile dayanışmasını vurgulayan diplomatik bir adım olarak değerlendiriliyor.
İtalya1 olay01 Tem - Aynı ülke gündemicanlı
Tuna Nehri'nde sular çekildi, tarihi kalıntılar ortaya çıktı
Avrupa'da etkili olan aşırı sıcaklar ve kuraklık, Tuna Nehri'nin su seviyesinin tarihi düşüklere inmesine neden oldu. Orta ve Güneydoğu Avrupa'da on ülkeden geçen nehirde yaşanan çekilme, yüzyıllardır sular altında bulunan kalıntıları ve savaş döneminden kalma enkazları gün yüzüne çıkardı. Uzmanlar, bu durumu iklim değişikliğinin somut bir sonucu olarak değerlendiriyor. Ortaya çıkan buluntular arkeolojik araştırmalar için fırsat yaratırken, düşük su seviyesi nehir taşımacılığı ve bölge ekonomisi üzerinde olumsuz etkilere yol açıyor.
İtalya1 olay10 Ağu - Aynı ülke gündemicanlı
Ceuta göç dalgası sonrası Meloni ve Frederiksen'den ortak AB çağrısı
İtalya Başbakanı Giorgia Meloni ve Danimarka Başbakanı Mette Frederiksen, Avrupa Birliği'ni 'kontrolsüz göçle' mücadele etmeye çağıran ortak bir bildiri yayımladı. Bildiri, İspanya'nın Kuzey Afrika'daki Ceuta yerleşim bölgesine yönelik yoğun göçmen girişimleri sonrası Roma ile Madrid arasında Schengen düzenlemelerinin askıya alınmasıyla ilgili tırmanan gerilimin gölgesinde geldi. İki lider, göçün AB'nin dış sınırlarının etkin biçimde korunmasını ve kaynak ülkelerle iş birliğini gerektirdiğini vurguladı. Özellikle Akdeniz rotasındaki hareketliliğin yarattığı baskıya dikkat çeken Meloni ve Frederiksen, üye devletler arasında dayanışmanın ve yük paylaşımının önemine işaret etti. Bu ortak tutum, bir güney Avrupa ülkesi ile bir kuzey Avrupa ülkesinin göç politikasında aynı çizgide buluşması açısından dikkat çekici. AB içinde uzun süredir devam eden göç ve iltica reformu tartışmalarına yeni bir ivme kazandırabilecek olan bildiri, aynı zamanda İtalya-İspanya hattındaki Schengen krizine de dolaylı bir yanıt niteliği taşıyor.
İtalya1 olay10 Ağu - Aynı ülke gündemi
Po Nehri'nde aşırı kuraklık krizi derinleşiyor, çözüm ufukta değil
İtalya'nın en uzun nehri Po ve büyük göllerinde etkili olan aşırı kuraklık, yetkililerin uyarılarına rağmen şiddetlenmeye devam ediyor. Po Nehri Havza Otoritesi, 6 Ağustos'taki toplantısının ardından yaptığı açıklamada, kalıcı yüksek sıcaklıkların Alp öncesi büyük göllerdeki son su rezervlerini de tüketmeye başladığını ve krizin hafifleyeceğine dair hiçbir işaret olmadığını bildirdi. Kuraklık, tarımsal üretimi, hidroelektrik enerjiyi ve içme suyu tedarikini tehdit ediyor; bölgenin ekonomik ağırlığı nedeniyle etkilerin genişlemesi bekleniyor. Otorite, su kullanımında acil kısıtlamalara gidilmesi çağrısında bulundu. Uzun süreli yağış eksikliği ve aşırı sıcakların tetiklediği kriz, iklim değişikliğinin Akdeniz havzasındaki su güvenliğine yönelik riskleri bir kez daha gündeme getiriyor. Hükümetin tarım desteği ve altyapı yatırımları için ek adım atması gerekebileceği belirtiliyor.
İtalya1 olay06 Ağu